دبیرخانه هماهنگی گروه های آموزشی معارف و تربیت اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین استاد قرائتی در دوره بالندگی اعضای هیأت علمی معارف اسلامی:

بالاترین ومجرب ترین استادان جهت تدریس در دانشگاه فرهنگیان انتخاب شوند

چهارمین دوره آموزشی و دانش افزایی و بالندگی حرفه ای اعضای هیأت علمی معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان و مدیران و متولیان گروه های آموزشی معارف سلامی ومتولیان دروس تعلیم و تربیت اسلامی از روز چهارشنبه 96/12/2 به مدت 2 روز در پردیس آیت الله طالقانی (ره) قم و مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان شماره یک برگزار شد.

این برنامه با حضور حجت الاسلام و المسلمین استاد قرائتی، حجت الاسلام و المسلمین دادگر و محمدپور معاون هماهنگی مدیریت امور پردیس های استانی قم  در سالن اجتماعات پردیس آیت اله طالقانی (ره) آغاز شد.

در نخستین برنامه این دوره حجت الاسلام و المسلمین استاد قرائتی با تأکید بر آموزه های قرآنی و بهره گیری از ذخیره عظیم اسلامی و الگو گیری از منابع تعلیم و تربیت اسلامی نسبت به شغل شریف معلمی و اهمیت تربیت معلم و نقش دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: امروز این مسئولیت سنگین به عهده معلمین و دانشگاه فرهنگیان است و شما سرمایه دارترین افراد کره زمین هستید. ترییت و رشد نسل نو منوط به عقاید و افکار شماست.

وی ادامه داد: تسلط شما اساتید معارف اسلامی به آیات قرآن و سیره ائمه اطهار (ع) می تواند پاسخ گوی خیلی از شبهاتی که از طرق مختلف به جوانان القاء می گردد باشد.

سپس ایشان با اشاره به تجربه 50 ساله در حوزه معلمی در راستای ارائه تجربیات موفقی مورد استفاده اساتید بود پرداخت و با نقدی به محتواها و مواد درسی دانشگاه فرهنگیان گفت: کسانی که 30 سال معلمی کرده اند باید مهارت ها، خاطرات و روش های معلمی خود را در اختیار دانشجومعلمان قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در ادامه  با اشاره به اهمیت جایگاه معلم افزود:  باید بالاترین، قوی ترین و مجرب ترین استادان جهت تدریس در دانشگاه فرهنگیان انتخاب شوند.

این استاد اخلاق با اشاره به نیازهای شخصی و اجتماعی و عالی انسان گفت: انسانیت انسان ها بند به نیاز عالی است و دین اسلام و راه خالق برای پاسخ به این نیاز اساسی است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ادامه داد: یک معلم کار پنج مهندس را انجام می دهد کشف معدن، استخراج، ذوب، قطعه سازی، مونتاژ. این 5 کار باید برای نسل نو اتفاق بیافتد و البته باید قرآن را راهنما قرار داده و مخاطب را به خوبی بشناسید و از روش های موثر از جمله روش چهره به چهره استفاده نمایید و از فعالیت ها و محتواهای غیر مفید پرهیز نمایید.